Bir SEO analizi, daha fazla trafik ve daha iyi iş sonuçlarına yol açabilecek organik ( ücretsiz ) arama motoru sonuçlarında performansınızı artırmanın yollarını belirlemek için web sitenizi değerlendirmeyi içerir.
İçeriğinizi, sitenizin teknik sağlığını, rakiplerin sitelerini ve daha fazlasını incelemeyi içerir. Çünkü bunların hepsi Google gibi arama motorlarının ( order ) arama sonuçlarını nasıl sıraladığını etkileyebilir.
SEO Analiz Türleri
Birçok web sitesi öğesi SEO performansınızı etkileyebilir. Bu nedenle, farklı analiz türleri yapmak en acil sorunları daraltmanıza yardımcı olabilir.
Aşağıda ana tipler verilmiştir.
Teknik SEO Analizi
Teknik SEO web sitenizin teknik yönlerini optimize etmeyi içerir. Ve ilgili analiz esas olarak arama motorlarının ( ) ‘i bulmasını ve (‘ in bir veritabanında saklanmasını ) dizine eklemesini engelleyebilecek herhangi bir sorunun olmamasını sağlamaya odaklanmıştır.
Arayacağınız ana sorunlardan bazıları:
- XML site haritası: Arama motorlarına hangi sayfalarınızın dizine eklenmesini istediğinizi söyleyen bir dosya
- Robots.txt: Google’a web sitenizdeki hangi sayfalara erişmeleri gerektiğini ve erişmemesi gerektiğini söyleyen bir dosya
- Sitenin mimarisi: Sitenizin nasıl yapılandırıldığı ve düzenlendiği
- Web sitesinin gezinmesi: Yeni sayfalar bulmak için bir web sitesindeki bağlantıları tıklama yolculuğu
- URL yapı: Bir web adresinin organizasyonu ve formatı
- Dahili bağlantılar: Web sitenizdeki diğer sayfalara işaret eden bağlantılar
- Sayfa hızı: Sayfalarınız kullanıcılar için ne kadar hızlı yüklenir
- Site en mobil dostluk: Sitenizin mobil cihazlarda nasıl performans gösterdiği
Sitenizin teknik SEO’sunu kontrol etmenin en hızlı yolu Site Denetimi. Bunu daha sonra bu makalede nasıl yapacağınızı göstereceğiz.
Sayfa Üzerinde SEO Analizi
An sayfa SEO analiz, mümkün olduğunca arama motoru dostu olduklarından emin olmak ve hedef anahtar kelimeler bu sayfaların sıralanmasını istiyorsunuz.
Optimize edilecek yerinde öğeler şunları içerir:
- Başlık etiketleri: Sayfa başlıklarınızı belirten ve arama sonuçlarında gösterilebilen HTML öğeleri
- Meta açıklamalar: Sayfanın içeriğinin kısa bir özetini sağlayan HTML öğeleri
- Başlıklar: Başlıkları ve alt başlıkları gövde içeriğinden ayırmak için kullanılan HTML etiketleri
- Bütünlük: Web sayfasındaki paragraflar veya diğer ana metinler
- URL’ler: Protokolleri de belirten ve parametreleri içerebilen sayfa adresi
- Görüntüler: Görsel öğeler ( ör. Logolar, resimler vb. ) genellikle JPEG, PNG veya WebP dosya türlerinde
- Şema işaretlemesi: Google’ın zengin sonuçları ( için web sayfasını niteleyen kod snippet’leri, popüler ürünler, organizasyon vb. )
Bu kılavuzda daha sonra bu unsurlarla ilgili sorunların nasıl ortaya çıkarılacağını ele alacağız.
Backlink Analizi
geri bağlantılar web sitenizi gösteren diğer web sitelerindeki bağlantılardır. Google’ın organik sıralamalar için kullandığı önemli bir faktördür, bu nedenle sitenize gelen bağlantıların sayısını ve kalitesini değerlendirmek istersiniz.
Ancak tüm geri bağlantılar SEO’nuza bu kadar yardımcı olmaz. En iyileri, topikal olarak sizinkilerle alakalı olan ve ücretsiz web sitemizi kullanarak kontrol edebilen güçlü web sitesi yetkisine ( sahip sitelerden gelir Web Sitesi Yetkilisi Denetleyicisi).
Bu tür analizler, backlink profilinizi aşağıdakiler için değerlendirmeyi içerir:
- Toplam geri bağlantılar: Web sitenize işaret eden toplam geri bağlantı sayısı
- Yönlendiren alan adları: Web sitenize bağlanan belirli alanlar ve bunların ne kadar yetkili oldukları
- Zehirli bağlantılar: Spammy uygulama belirtileri gösteren bağlantılar
- Bağlantı metni: Köprü oluşturan metin ( Google, bağlantılı kaynağın ne olduğunu anlamak için bağlantı metni kullanır )
Yukarıdaki backlink faktörlerini rakipleriniz ’ siteleriyle karşılaştırmak da yararlı olabilir. Bu nedenle, bu kılavuzda daha sonra nasıl yapılacağını ele alacağız.
SEO Rekabetçi Analiz
Bu tür analizler, web sitenizin SEO performansını rakipleriniz ’ performansıyla karşılaştırmayı içerir. Ve onlarla rekabet etmek için ne gerektiğini belirlemenize yardımcı olabilir.
Rekabetçi bir analiz genellikle aşağıdakiler için kendinizi rakiplerle karşılaştırmayı içerir:
- Anahtar kelimeleri hedefle: İşletmenizle ilgili değerli terimler için rakiplerinizden daha iyi performans gösterip göstermediğinizi görmek. Veya henüz hedeflemediğiniz terimler için sıralama yapıp yapmadıkları.
- En iyi sayfalar: Rakiplerin sitelerindeki hangi sayfaların en organik trafiği aldığını belirlemek. Sitenizde benzer bir içeriğiniz olup olmadığını görmek.
- Toplam geri bağlantılar: Rakiplerin sayısını ve kalitesini ’ sizinkilerle karşılaştırmak
- Yetki Puanı: Kimin daha yüksek Yetki Puanına sahip olduğunu görmek. Bu, bir sitenin tüm sayfalarında daha büyük sıralama potansiyeline işaret edebilir.
- Etki alanlarına yönlendirme: Hangi sitelerin rakiplerinize bağlandığını karşılaştırmak. Ve eğer fırsatları birbirine bağlamak için ulaşmak isteyebileceğiniz referans alan adları varsa.
Bu tür analizleri daha sonra bu kılavuzda nasıl yapacağınızı göstereceğiz.
Web Sitenizin SEO Performansını Analiz Etme
Web sitenizin SEO’sunun tam bir analizini yapmak için benimle iletişime geçebilirsiniz..